image
icon

Helpdesk


"När något börjar trassla med IT-miljön, då är det skönt att ha någon att ringa eller maila"


Rationell IT:s Helpdesk hjälper till och hanterar felanmälningar och erbjuder support och hjälp vid störningar på företagets IT-miljö.

Helpdesk ansvarar för varje ärende tills det är åtgärdat eller eskalerat. Helpdesk bevakar även övervakningskonsoler och agerar vid behov.
Du når alltid Helpdesk via mail eller telefon under kontorstid på helgfria vardagar. Kund kan följa sina ärenden i kundportal.


Med Helpdesk får du:

  • Tillgänglighet vardagar 08,00–17,00 via mail och telefon, övrig tid via mail
  • Felsökning, råd och stöd i syfte att återställa fastställd funktion
  • Koordinering och eskalering
  • Proaktiv övervakning av kundens IT-miljö.
  • Överskådlig ärendebeskrivning i kundportalen
  • Turordnad hantering
  • Fast volymbaserat pris
  • Enkelhet i att budgetera it-support
  • En faktura per månad


Option Utökad servicenivå

Utökad servicenivå kan tecknas som ett tillägg för att uppnå snabbare start för felsökning/åtgärder vid akuta störningar. Man kan se det som ett ”akut-snöre” att dra i vid behov.


Ta gärna kontakt om du är nyfiken på våra supporttjänster.